Kwalifikacja wyodrębniona w zawodzie:
HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Umiejętności :
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie pracownik obsługi hotelowej jest przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- oferowania usług hotelarskich;
- sprzedaży usług hotelarskich;
- organizowania usług dodatkowych w obiekcie hotelarskim;
- przygotowywania i podawania śniadań;
- utrzymania czystości i porządku w obiekcie hotelarskim.
Perspektywy zatrudnienia:
Zgodnie z posiadaną wiedzą i umiejętnościami absolwent przygotowany będzie do podejmowania pracy w:
- obiektach noclegowych w kraju i za granicą (hotelach, motelach, pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych, na statkach pasażerskich, promach itp.)
- może prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie usług hotelarskich.
Kontynuacja nauki
Absolwent Branżowej Szkoły I Stopnia może kontynuować naukę w :
- liceum ogólnokształcącym dla dorosłych;
- Branżowej Szkole II Stopnia.
Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie pracownik obsługi hotelowej po potwierdzeniu kwalifikacji Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie może uzyskać dyplom zawodowy w zawodzie technik hotelarstwa po potwierdzeniu kwalifikacji Realizacja usług w recepcji oraz po uzyskaniu wykształcenia średniego (w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych) lub średniego branżowego (w Branżowej Szkole II Stopnia).